sobota 3. října 2015

Zápis, adapťák a stěhování na kolej

Slíbený pořádný článek budete muset oželet, protože mi ho blogger z nějakého neznámého důvodu (opravdu nechápu a jsem velmi načuřená!) celý smazal. Vezmu to tedy jen ve zkratce, stejně už to v mnoha podobách můžete nalézt u jiných mediků :) (všechno má krásně popsané Lady Gingiva, opravdu návštěvu a počtení doporučuju).

Zápis:

  • Nakraďte si co nejvíc potvrzení o studiu, budou je chtít všude :D 
  • Pokud dojíždíte, určitě si s sebou vezměte i oranžovou průkazku na slevu a rovnou si ho nechte potvrdit, ať už jezdíte levněji
  • Strčte si do peněženky všechny svoje průkazové fotky a asi tak dva měsíce je nevyndavejte, budete jich potřebovat dost - 3x na zápisu, Plzeňská karta, kolejenka...
  • Celý zápis je jedna velká autogramiáda a papírování, takže si určitě vezměte tužku

Adapťák:
Moje sportovní nadání v kostce.
Určitě jeďte! Je to sranda a přežijí to i nesportovní a nespolečenské osoby - já jsem důkazem :D Není důvod mít obavy, každý tam jede kvůli seznámení, a tak jsou všichni velmi otevření. Hodně se tam sportuje, večer se pak pije, získáte info o různých spolcích, do kterých se můžete upsat (IFMSA, Záchranáři atd) a hlavně - křest mediků si nemůžete nechat ujít! Až by jeden z toho uronil slzičku, jak to bylo hezky připravené :D
Hodnotím to fakt kladně a moc za to děkuji organizátorům :)

Stěhujeme se na kolej:
Tak, já už jsem konečně tento týden zřela svojí kolej a mám k tomu samozřejmě pár poznatků :D
V Plzni si můžete vybrat z několika kolejí - tři od Karlovky (Bolevecká, ŠAF a Heyrovského) a někteří bydlí i na kolejích od ZČU. Já si podle referencí od ostatních vybrala Bolevec - prý klidná a hlavně pět minut od všeho, ale i ŠAF si hodně lidí chválí a Heyrák je prý nejlepší pařící kolej, takže ať si každý vybere dle svého gusta :D
Pokud byste si nebyli jistí, co všechno si s sebou zabalit, na FB stránce se objevil skvělý odkaz: co si sbalit na kolej. Ten seznam je naprosto dostačující, já už jen pár věcí dodám:
  • ložní prádlo i peřiny jsou na Bolevecké naprosto v pohodě, původně jsem si vezla svoje, ale není to potřeba.
  • Kabel k internetu určitě.
  • Kuchyňka je opravdu malinká, takže na žádné vyvařování to není :D Jestli je společná na patře jsem ještě nezkoumala, ale myslím, že budu ráda, když tam zvládnu ovesnou kaši a palačinky.
  • Doporučuju i nůžky, izolepu (ta spraví všechno!), sešívačku a kancelářské sponky.
  • Klidně i košťátko a lopatku, ale asi je tam i na půjčení.
  • Lampičky nejsou.
  • Pokud máte zajímavě vypadající židli jako já, tak podprdelník je potřeba.
  • Moc si toho neberte nebo se nevejdete jako já :D
Jinak kolej není úplně špatná, dle mého osobního názoru, jen jsem byla poněkud zklamaná, protože jsem tři roky zpátky byla na kolejích v Ústí nad Labem a za menší peníze měli mnohem víc muziky (resp. prostoru). Cítím se tam trochu stísněně :D Taky mi přijde jako zvláštní řešení, že mezi pokoji v buňce je průchozí koupelna. Uh...
Možná ještě na celou kolej ale změním názor, zatím jsem tam moc nepobyla a všechno asi neobjevila. Třeba pak hodím update :D

To je asi všechno k mému předmedicínskému období. Teď už jenom odpočítávání do začátku školního roku (a taky následné modlení, aby už byly prázdniny :D).

Když si odmyslíte všechny ty věci a necháte jen nábytek a přimyslíte opotřebení, tak je to dost věrná podoba :D

Kolejní update:

  • Vaříme ve skříni
  • Fén v 6 ráno, když vy můžete spát až do 8, to je na poplácání po zádech, Nejlépe sekyrou.
  • Pokud spíte na špatné straně pokoje, tak třímetrový kabel na net těžce nestačí k posteli. Vlastně stačí jen tak do půlky stolu a buďme rádi.
  • Pokud můžete a chcete, určitě si zařiďte na pokoj/buňku wifi - na mobil (nemáte-li data či je máte omezená), na ležení s notebookem v posteli bez zbytečného kabelu... :D
  • Už jsem zjistila další věci, co nám chybí: lavor na nádobí (mytí v umyvadle na záchodě ftw); do koupelny rovnou malý stolek, stojan nebo skřínku na hygienické potřeby (zvlášť pro holky); stoličku nebo takové ty schůdky - pro menší osoby, přendavání židle je věčný opruz; spoustu krabic, krabiček, pořadačů, háčků, věšáků; přehoz přes postel a to by mohlo být zatím vše :D
  • Pro mediky samozřejmě plášť a přezůvky :)

Žádné komentáře:

Okomentovat